اشــــــــــراقـی

شبی در خلوت اشراقی خود میهمانم کن ...

اشــــــــــراقـی

شبی در خلوت اشراقی خود میهمانم کن ...

سینـمای اشـراقی در بادی نـظر اصطلاحی عجیب به نظر می رسد. در فرهنگ و ادبیات کـهن فلسـفی و عرفـانی مـا از اشـراقـی و حکمت اشراق سخن به میان آمده است که اساس آن را بر تابش نور و فیوضـات الهـی بر عقول و قلوب آدمیان است.

اما سینــما را که بر مـدار تکنیک و صنـعت و هنـر مـدرن دایـر است، چه نسبتی است با اشـراق و سینـمای اشــراقی ؟

طبقه بندی موضوعی

گفتمان انقلاب اسلامی

چهارشنبه, ۱ خرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۰۸ ق.ظ

همراه تو می شوم


دستانم را به دستانت می دهم 


با تو پیمان می بندم 


هم صدایت می شوم 


برای رسیدن به یک هدف ...




پ.ن : به قول استاد باقرزاده : 

« آنچه مسلّم است، هرگز به آنهایی که در طول ماههای اخیر (و بعضاً سالهای اخیر) عطش خود را برای رسیدن به قدرت نشان داده و برای حکومت و ریاست لَه لَه زدند رأی نخواهیم داد؛ زیرا اینان اساساً از دایره گفتمان انقلاب اسلامی خارجند. این یک معیار مهم و اصلی برای رأی دادن ما خواهد بود.»

۹۲/۰۳/۰۱ موافقین ۱ مخالفین ۰
سیدمحمد بهار

نظرات  (۱۲)

۰۱ خرداد ۹۲ ، ۲۰:۰۷ آدم انقلابی
خوبه دیگه داشتن چنین عکس هایی لازمه ! یه روزی به کار میاد!!
معروف شدی!!!!
سلام سیدجون
حالا کدوم پستو انتخاب کردی؟ وزیر فرهنگ بشی میتونی منویات حاج آقا مجتبی رو هم پیاده کنی...
یه جوری پیام دادی گفتم عکس تکی گرفتی ...
مخلص
ما تا آخر ایستاده ایم
درود بر جلیلی
یاعلی
پاسخ:
سلام 
مخلص 
نه، من قراره بشم رئیس سازمان سینمایی 

به امید پیروزی دکتر سعید جلیلی
پاسخ:
ان شاء الله
۰۲ خرداد ۹۲ ، ۱۸:۰۲ سید الموسوی
گفتمان انقلاب که ما به اون رو کردیم رویکرد دین هست یعنی: 
مدیریت همراه با درد دین
مدیریت در مقابل اشرافی گری 
مدریت با تئوری دین نه تئوری تکنوکرات
مدریت ایجاد وحدت بین اقشار مردم 
این گفتمان در مقابل مدیریت مصرف گرا ، نمودگرا سرمایه دار و......... 
من این گفتمان را در کاندیدها به ندرت می بینم ولی در دکتر جلیلی این گفتمان نمود زیادی داره.
حالا جونه من اینکه کسی منحرف نشده نوکرش باشی بعد منحرف شد نوکرش نشی که خب اونو از قدرت ساقط نمی کنه که. ها؟
پاسخ:
من گفتم نوکرم آقا جون ؟؟؟
بحث ما سر گفتمان انقلاب اسلامی هستش.
این اشخاص هم که معصوم نیستند، تا وقتی خدمت کنند و از ارزشها دور نشند و .... ؛ حمایتشون میکنیم.
اقا طه من میگم اگه این ارزش بشه سرمایه داری پولدار ها زیادتر می شوند 31 سال یارانه هارا کسی می خورد که 5 ماشین دارد اگر ارزش شود نمودگرایی ماشین لوکس وارد نیروی انتظامی میشود که بهرهوریش اندازه یک ماشین معمولی هم نیست اگر ارزش مصرف گرایی شود هزینه های تبلیغات ریاست جمهوری سر به فلک می کشد اگر ارزش تکنوکرات بودن شود از ان تیم گنجی، حجاریان ، سروش و... به بار میاید 
متوجه شدی ارزش مدیریت میشود ، اقتصاد میشود، کمبود بودجه میشود و....
اقا طه من درباره تفکرات کاندداها و رئیس جمهور ها حرف زدم و با شخص شخیص شما کاری نداشتم اگه سوء لقظی هم بوده به بزرگی خودتون ببخشید 
من وظیفه داشتم از گفتمانی که پیرو اون هستم دفاع کنم و نظر شما محترمه و انقلاب محل خدمت همه نوع دیدگاهی 
سلام سیدجان
بعضی ها اگه زمان پیامبرم بودن گمراه میشدن ! مگه پیامبر به زبیر نگفت سیف الاسلام! چرا گفت سیف الاسلام با اینکه بعد منحرف شد!؟ مگه امام نگفت میزان حال افراد است؟ خیلی بدیهیه که تا وقتی کسی خوبه طرفدارشی بعد وقتی بد شد مقابلش می ایستی . این مغالطه اصلاح طلبا واقعا مسخرست!!!!!
مملکت زمان آقای هاشمی با تورم ۴۹ درصد گل و بلبل بود اونم با له شدن مستضعفان زیر چرخه مدل های توسعه ناقص و تقلیدی از غرب !!! زمان آقای خاتمی با اون همه گند کاریش تو فرهنگ گل و بلبل بود .کسایی که ارزش های جامعه مدنی پوسیده غربی رو توی سر میپروروندن امروز میتونن دست گلشون رو تو خیابانا نگاه کنن! چه به سر زنای ما و جوونامون اوردن! آقای خاتمی کسی رو به ایران دعوت کرد ) پاءولو کوءیلو ( که توی رمان هاش ترویج سکولاریسم میده و فاحشه گری رو با معنویت جمع میکنه . کسی که عدالت خدا رو زیر سوال میبره و کسی که وقتی 
دختری خود فروشی میکنه میگه من نور توی صورتش دیدم !!!!!
فکر میکنم  در معنای دین باید تجدید نظر بشه! غربی ها به دین میگن ارزش ولی مامعتقدیم دین اسلام متشکل از احکام و عقاید و اخلاقیاته که مسلما هم در سیاست وارد میشه هم در اقتصاد هم در فرهنگ هم ... امام جمله ای دارن به این مضمون که کسی که دین رو از سیاست جدا میدونه یا اسلام رو نفهمیده یا سیاست رو
ما بلد نیستیم چشمامونو روی واقعیات ۱۶ ساله ببندیم و بلد نیستیم روی گنده کاری های احمدی نژاد هم چشم ببندیم  و  همچنین بلد نیستیم روی پیشرفت های ایران چشم ببندیم . ما چشممون رو روی سریعترین رشد علمی در دنیا نمیبندیم . چشممون رو روی عدالت محوری و نجات مستضعفان نمیبندیم . و همچنین چشم هامون رو روی جنایات نظام سلطه جهانی و به جنایات سوریه و فلسطین و ... نمیبنیدم و همچینین نمیبندیم چشم هامون رو به روی بحران های جهانی و رشد مقاومت بواسطه مقاومت جهاد گونه انقلاب اسلامی در مقابل بیگانگان و همچنین چشم هامون رو به روی شکسته شدن ابهت نظام های استکباری . انقلاب های آزادی خواهانه اسلام گرایانه و افول قدرت سرزمین غرب نمیبندیم . انشاالله بجای مبهم گویی صریح تر صحبت بشه 
اگر فکر کنیم ارزش ها آگاهی نمی آورند دقیقا داریم تو زمین غرب بازی میکنیم . ارزش ها آگاهی نمی آورند یعنی ظلم و عدالت مساوی هستن یعنی به همون نسبت که حرف زدن از عدالت الکیه حرف زدن از ظلم هم الکیه . با این اوصاف چطور میتونیم نقد کنیم !!؟ با نسبی بودن ارزش ها باب نقد بسته میشه !!! امیدوارم بفهمیم داریم چی میگیم مثل باقی حرفای دیگمون!!!!

من می گم از کسی که حمایت می کنید به قدرت می رسه بعد اون خلاف گفتمان عمل کنه و شما یا ما حمایتمون و برداریم از او، باعث می شه از قدرت کنار بره و نتونه سوء استفاده هاشو بکنه؟

این مسئله رو چه جوری حل میشه کرد؟

پاسخ:
خودت که جواب خودت رو میدی پسر خوب! یه بار بخون چی نوشتی.
خلاف گفتمان یعنی خلاف همون ارزشهایی که به خاطرش حمایتش کردیم. دم از چیزی زدن و عکسش عمل کردن. خوب معلومه دیگه، باید حمایت کرد ؟؟؟ دم از اسلام زدن و خلافش عمل کردن؛ اونوقت باید حمایت کردش ؟؟؟ تا وقتی پایبنده، کار میکنه، سعی در تحقق اهداف و آرمان ها داره؛ باید حمایت بشه، حتی اگه ضعف داشته باشه (البته باید نقاط ضعفش رو یادآوری کرد). همون کاری که رهبری همیشه انجام دادند. حمایت و تذکر نقاط ضعف. 

1- تا آنجا که من بحث را دیدم نه سیدان(!) حرف محمدطه را درست فهم کرده اند و به تبع پاسخ داده اند و نه محمدطه حرف ایشان را و الخ.

هر 3 حرفهای خود را گفته اند (مخصوصاً با چاشنی شدید احساسات) بدون اینکه دقیقاً جواب طرف مقابل را داده باشند( ولو نیت پاسخگویی داشته باشند)

 

2- در مورد انتخابات 92، به نظرم تصمیم گیری از الان هم مشکل است و هم صحیح نیست. گزینه هایی پیش روست که کارآمدی آنها برای این پست مشخص در این لحظه به هیچ وجه مشخص نیست. پس نیاز به بررسی دقیق و موشکافانه برنامه های ایشان هست. "تاکید میکنم؛ برنامه های ایشان."

 از الان شرط می بندم که همه اینها در مناظره اقتصادی خواهند گفت که به دنبال اقتصاد مقاومتی خواهند بود، اما این را باید با دقت از لابه لای برنامه های پیشنهادی شان یافت نه صرف حرف و شعار که باد هواست..

 

3- توصیه می کنم که بیش از اینکه تحت تأثیر فضای احساسی 20 و چند روز آتی قرار بگیریم، با ریزبینی و دقت بسیار دیدگاه و برنامه این افراد را بررسی و موشکافی کنیم، در همه زمینه ها.

 

4- رها کردن وضعیت با این دلیل که شرایط به کام نیست و اوضاع اسفناک است، نه منطقی و عقلانی است و نه شرعی.. پس هر کس به هر میزان که توانایی دارد باید در جهت روشن شدن راه و حرکت به سمت صحیح تلاش کند. اما منطقی و عقلانی که بر طبل احساسات کوفتن ثمری جز خاک آلود کردن فضا ندارد و یقیناً گوش ها را خواهد آزرد..

 

5- بازهم حرف داشتم ولی دیگه حوصله ندارم بنویسم!!

سلام...
عید ولادت حضرت امیر با تاخیر مبارک...
با آقا سعید عکس تکی دیگه...
رفتی سازمان سینمایی یه نگاهی به ما هم بنداز...
التماس دعا...
پاسخ:
سلام آقا رضا.
شما هم بیا، باه هم عکس میگیریم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی