اشــــــــــراقـی

شبی در خلوت اشراقی خود میهمانم کن ...

اشــــــــــراقـی

شبی در خلوت اشراقی خود میهمانم کن ...

سینـمای اشـراقی در بادی نـظر اصطلاحی عجیب به نظر می رسد. در فرهنگ و ادبیات کـهن فلسـفی و عرفـانی مـا از اشـراقـی و حکمت اشراق سخن به میان آمده است که اساس آن را بر تابش نور و فیوضـات الهـی بر عقول و قلوب آدمیان است.

اما سینــما را که بر مـدار تکنیک و صنـعت و هنـر مـدرن دایـر است، چه نسبتی است با اشـراق و سینـمای اشــراقی ؟

طبقه بندی موضوعی

رنـــــــــج نامـه

دوشنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۲، ۰۷:۱۶ ب.ظ

انتخابات ریاست جمهوری هم با همه شیرینی ها و تلخی های خود تمام شد.

شیرینی حضور حماسی مردم از یک طرف؛ و تلخی از دست دادن اصلح از طرفی دیگر. 


اما چند جمله ای برای آقایان:


به رئیس جمهور منتخب:

امیدوارم روزهای خوبی را با شما تجربه کنیم.


برای محمد باقر قالیباف:

این همه منم منم کردن ها، افتخار به کار اجرایی داشتن ها و ... به کجا رسید؟ نظرسازی های دروغین رسانه های وابسته به شما که هر روز آماری مبنی بر اول بودن شما انتشار می دادند، چه شد؟ این همه اسراف، خرج ها و هزینه های سنگین، شما را پیروز کرد ؟ تخریب های مکرر رسانه های وابسته به شما نسبت به یکی از نامزدها و طرفدارانشان، چه نفعی برایتان رساند ؟ این بی اخلاقی ها رسمش نبود.

حرف زیاد است؛ بگذریم ....


برای علی اکبر ولایتی:

همیشه در ذهنمان جایگاهی والا برایتان تصویر می کردیم.

اما به صراحت می گویم که : خود غلط بود آنچه می پنداشتیم ...

از منم منم کردن هایتان، از حرف های ناصادقانه خود، از خود خواهی هایتان، از این که به عهد خود وفا نکردید و به پیمانی که خود در آن ائتلاف بستید، عمل نکردید. از اینکه بی شک شما هم ریزه خوار نان هاشمی رفسنجانی هستی و ...

شما که می دانستید رایی ندارید، به کدامین دلیل اصرار بر ماندن کردید؟ نامه آقای هاشـــمی؟

در آخرین جلسه ای که برای اتحاد کردن اصولـگرایان تشکیل شد، به کدامین دلیل حضور نیافتید؟

به جای آنکه اشتباهایتان را گردن بگیرید، می گویید: خدا رو شکر که بار مسئولیت، از روی شانه هایم برداشته شد. بی شک شما یکی از مقصرین این باخت هستید. 

متأسفم!


برای حداد عادل:

خدا رو شکر که رفتی و اسطوره شدی.

از همه تلاش هایی که تا آخرین لحظه برای متحد کردن این آقایان انجام دادی و خودت را وقف دفاع از نظام کردی تشکر میکنم.


برای محسن رضایی:

غصه ای نسیت سردار.

منتظر حضور گرم شما در انتخابات آتی هستیم!

هیچ گاه قدرت کاریزمای شما را در تاثیری که روی باکری ها و همت ها گذاشتید و آنها را به اینجا رساندید نمیتوانیم نادیده بگیریم.

تقاضای جدی می کنم که به ما هم نظری کنید، بلکه ما هم حول حالنا بشویم.

بگذریم ...


برای سید محمد غرضی:

از صمیم قلب خوشحال شدم  وقتی دیدیم این همه رای آوردید.


برای سعید جلیلی:

بی شک اصلح بودی و دیگران به هر بهانه ای پشتت را خالی کردند. به هر نحوی که شد تو را تخریب نموده و تهمت های نا روا به تو بستند، اما تو با رفتار خود، اخلاق مداری را به آنها ثابت کردی. نشان دادی که بدون تهمت و افترا، بدون دروغ، بدون تخریب و اسراف، بدون وعده دادن های دروغین و پوشالی و با اخلاق هم می توان برنده بود. بدون شک تو برنده این انتخابات بودی.

صد حیف؛ قدر تو را ندانستند!

تو یک الگو بودی برای همه، هیچ گاه فراموشت نخواهم کرد.






۹۲/۰۳/۲۷ موافقین ۱ مخالفین ۰
سیدمحمد بهار

نظرات  (۸)

صد حیف ...
سلام سیدجان
جالب بود
بی شک دکتر پیروز انتخابات شد همونطور که امام حسین پیروز شد (البته گفتی با اخلاق و ... اما قسمت رضایی و غرضیت خیلی هم بوی جلیلی نمیده)
4 سال صبر میکنیم و مثل بعضیا حماسه رو تبدیل به جنگ داخلی نمیکنیم البته مطمئنا نمیذاریم انقلاب اسلامی ذره ای از آرمان های امام راحل دور بشه
درور بر حداد
یاعلی
خاهش میکنم
اخه برام سوال بود
ممنوناز راهنمایی تون

1-     ما هم امیدواریم. (البته خیلی قبل تر اظهار ناامیدی کرده بودیم)

گر به دولت برسی مست نگردی مردی...

2-     پیشنهاد میکنم به نظرسنجی های خبرگزاری مهر نگاهی بیاندازی.
همانطور که خودت بهتر می دانی نظر سنجی اصول و قواعدی دارد که در صورت رعایت آنها اعتبار و پایایی خواهد داشت. و بهترتر می دانی که در ایران فقط 3 موسسه نظرسنجی دقیق و اصولی دارند که از آنها 2 موسسه نتایجش را به این راحتی بروز نمی دهد و یکی هم همین موسسه نظرسنجی خبرگزاری مهر است. ما که به هر 3 نظرسنجی دسترسی داشتیم و درگیر کارهایش بودیم، تا 20 خرداد صدر نشینی قالیباف را می دیدیم و حتی پس از آن به آقایان پایین آمدنش از صدر را هم اخطار دادیم، ولی گویا همه با بصیرت احساس تکلیف می کردند!

3-     باز هم خودت بهتر می دانی که اسراف قالیباف اگر کمتر از سایرین نبود، بیشتر نبود.(البته به جز حداد و غرضی و جلیلی). اگر بنا را به این بگذاری پس روحانی هم نباید پیروز میدان می بود. این انتخابات ثابت کرد که رفتار سیاسی مردم ایران پیچیده تر از آنی بود که تصور می کردیم. مردم شاید ساده زیستی را معیار مهمی بدانند اما معیار نخستین شان نیست.

4-     اما از بی اخلاقی ها گفتی، خوب است نگذریم. طرفداران جناب جلیلی کم قالیباف را تخریب کردند؟! چقدر از ابتدای رقابت انتخابات به دوستان پایداری چی و رجانیوز هشدار دادیم که اگر عرضه دارید جلیلی را بزرگ کنید، چرا برای بزرگی او دیگران کوچک می کنید؟! چرا به دیگران تهمت ناراوا می بندید؟! از دوستان ستادی تان و رجانیوزی تان بپرسید تا شهادت دهند که چقدر به ایشان تذکر دادیم که ایجاد کردن 2 قطب جلیلی- قالیباف چه ضرری به جریان اصول گرایی که هیچ، به کشور و انقلاب خواهد زد.
بگذریم از تهمت هایی که 8 سال پی در پی به ناروا و بدون هیچ سند و مدرکی به قالیباف بسته شد.
(تذکر: خودت می دانی که هنوز هم که چنین مطالبی را می نویسم، نه از نظر شخصی از قالیباف دل خوشی دارم و نه برخی رویکردهایش را می پذیرم، ولی نمی توانم جلوی این همه بی اخلاقی سکوت کنم.)

5-     تا پیش از انتخابات، ولایتی را اسوه اخلاق و دانش و سیاست می دانستم...
کاش خودش را خراب نمیکرد...
کاش بی اخلاقی و بد عهدی نمی کرد...
(البته این ها باز هم دلیل نمی شود که ما هر آنچه دوست داریم را به هر کسی نسبت دهیم)

6-      پیشنهاد می کنم معیار های فرد اصلح را بر اساس هر مبنایی که می پسندید روی کاغذ بیاورید. اصلاً معیار ها را از کلام ره بر استخراج می کنیم. ولی بعد از آن بدون سوءگیری و بدون پیش فرض اولیه به قضاوت بنشینیم...

7-     آن کس که سخن نگفته باشد، عیب و هنرش نهفته باشد...
یا
دو صد گفته چون نیم کردار نیست...
یا
گربه شیر است در گرفتن موش، لیک موش است در مصاف پلنگ...

و...

پاسخ:
حرف بسیار است برادر. همه مون حرف برای گفتن زیاد داریم که شاید همه در کنار هم قطعات پازل ناکامی رو کامل کنه. 
شخصا بعضی از حرفاتون رو قبول و با بعضی ها هم به شدت مخالفم و نقد دارم.
اما فکر میکنم که قبول داشته باشی که هر چی من و شما حرف بزنیم و بحث کنیم، هیچ دردی دوا نمیشه. دیگه کار از کار گذشت. و بی خود وقت خودمون رو هدر میدیم.

اتفاقاً تازه اول کاره.

فرصت خیلی خوبی فراهم شده که باید ازش به نحو احسن استفاده کرد. و فقط در یک صورت هدر رفت وقت محسوب میشه، اون هم زمانی که صحبت ها براساس احساسات بنا بشه و به جدل کشیده بشه.

پاسخ:
موافقم

سلام

قسمت رضایی و ولایتی جلب بود. برای جناب ولایتی البته کم مایه گذاشتی.

برای آقای قالیباف هم شاید کمی تند رفته باشی!

۰۶ تیر ۹۲ ، ۲۲:۴۸ دانیال اورتگا
سلام.قشنگ بود.یاعلی

به نوشته ات کاری ندارم که انگار همه مات خرن و اونایی که جلیلی رو قبول دارن فهیم و با بصیرت. اگه به ولایت باشه که آقا خودشون همیشه مردم ایران رو مردمی با بصیرت و آگاه و حتی بابصیرت تر از برخی مسئولین خطاب می کنند. ملاک ما برای بصیر بودن این نیست که نظر من رو قبول نداشته باشن. ملاک آقاست.

با توجه به نظرات و پاسخ ها:

نه کار از کار گذشته نه چیزی شده. تاریخ انقلاب ثابت کرده که تا وقتی ایران ولی فقیه داره رو به تعالی حرکت می کنه. نه کسی میتونه جلوی این حرکت رو بگیره نه منحرفش کنه. فقط شاید برخی جاها با نظر من نوعی تفاوتی داشته باشه این حرکت که این هم دلیل نمیشه غلط باشه.

برخی از دوستان مثل قوم حضرت موسی عمل می کنند. دنبال یه موسی می گردن که بره با دشمن بجنگه اونا هم زندگیشون  کنند. انگار وقتی جناب احمدی نژاد انتخاب شد از نظر فرهنگی دیگه ایران شد، اسلامی اسلامی، چه گافای فرهنگی که در همین دوران داده نشد. چقدر بدفرهنگی هایی که در همین دوران رواج داده نشد. این دوستان کجا بودند؟  در او ن زمانی که نظر شما بر کرسی بود چه کاری کردید که الان نمی تونید انجام بدید؟جالب اینجاست که الان هم که به نظر ایشان فرهنگ اسلام در خطر است، باز هم می گن ناکامی و گذشتن کار از کار!!!!!

یا فرهنگ مهدویت هیچ وقت زمان استراحت نیست. حتی اگر امام علی(ع) هم بر مستند حکومت باشه باز هم باید کار فرهنگی کرد. جنگ فرهنگی از الان شروع نشده بلکه از 35 سال پیش شروع شده و تا آینده هم ادامه داره. ما تا وقتی ولایت فقیه داریم باید در برابر دشمن اسلام بجنگیم. با دشمن اسلام نه با مخالف نظر شخصی خودمون.

اینکه جناب جلیلی به نظر شما اصلح بود دلیل نمیشه در عالم ثبوت هم اصلح باشه. پس نگویید از دست دادن اصلح. بگویید روی کار نیامدن نظر من. اصلح شما کارنامه درخشانی در مسئولیت های  سابق نداشته. جایی دیگر در فضای وب گفتم، اشارتاً ترور 4دانشمند هسته در طول دوسال و تلفات فتنه سال 88 در دوران دبیری ایشان بوده است. لطفا  حداقل ترور شهدای هسته ای رو بررسی کنید تا کم کاری شورای عالی امنیت به دبیری جناب جلیلی را به وضوح مشاهده کنید. و تا با یک مستند که زحمت بچه های اصلاعات رو به اسم خودشون می نویسند نگویید مدیریت ایشان عالی بود. (کسی که نیم ساعته ریگی ملعون را که چنان حمایتی از او میشد آن هم در آن شرایط، می گیرد، چطور در طول دوسال اجازه میده 4 دانشمند هسته ترور بشن که شاید با یکی دو میلیوم میشد حفاظتشون رو تأمین کرد. لطفا حتما برید بررسی کنید).

ملاک آقاست. ملاکات هم از آقا.

پاسخ:
وعلیکم السلام 
اولا که توهین و جسارتی به کسی نکردیم!
ثانیا بنده هم همانند دیگران حق و نظری دارم و سعی کردم در عین آزادی بیان، مطلبی رو بنویسم که البته جسارتی و توهینی هم به کسی نکردم.
ثالثا که هیچ کسی نقش رهبری رو در هیچ دوره ای فراموش نکرده و نخواهد کرد. ما هم برخلاف رهبری حرفی نزدیم و همچین غلطی نخواهیم کرد.
رابعا ما کی دست از کار کشیدیم و ناله فقط کردیم؟ این مطلب رو شنبه شب، متناسب با اون فضا نوشتم و هنوز هم معتقدم بهشون.
خامسا نظرات شما هم برای بنده محترمه.
سادسا جدا به این رسیدم که سیاست بی پدر مادره. توی این مدت چیزهایی برام روشن شده که آدم آرزو میکنه کاش چیزی ندونه. (مهر کردند و دهانم دوختند ...)
سابعا هیچ ادعایی ندارم و مخلص شما هم هستم و این حرفا چیزی از ارادت ما رو به شما کم نخواهد کرد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی